19 July 2012

Shopaholic

The summer is wasting away with rainy weather and Mr. is working around the clock, which unfortunately left me alone in town with the sales. I have been acting a bit like a shopaholic lately and have decided I need to limit myself to a shopping budget.

It can be hard to be a sustainable shopper and it is always tempting to go after current trends. I do, however, try to buy clothes that will last season after season also when shopping high street. It is no use thinking that ‘it is only H&M and costs nothing’ if one only ends up using it for a couple of months. Just the other day I decided not to buy the perfect summer dress: lace patterned in neon, peplum and open back and it looked so good on, but I have an inkling that we will have seen too many peplums by next summer and neon will probably not stick around too long. It is not that I am a slave to fashion but one has to admit that some trends just go from looking good to being odd in a very short time.

It is an odd society that encourages consumption to such a high extent, I have heard people voice the opinion that it is easier to buy new rather than to wash! We have to admitt that the blogworld encourages the same behaviour, and not to be moralising, but I will definetely try to be better at sustainable shopping.
Pin It Now!

5 comments:

  1. interesting post!

    http://thehandbagconcept.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Vilket bra inlägg! Jag håller helt med dig, och det är ofta jag funderar på vilken roll (om än liten) jag har i att uppmuntra det här konsumtionssamhället. Min tröst är att det oftast handlar om kärlek till gamla grejer, vintage och second hand. Men även om det är en "mindre skadlig" konsumtion är det ändock konsumtion som inte är nödvändig. Som tur är på klädfronten har jag varit i en brytningstid sista månaderna och är lite stilförvirrad så som man blir med jämna mellanrum då man inte trivs med sin nuvarande garderob men samtidigt inte har någon tydlig övrig linje. Hoppas inte det slår över i något extremt ha-begär nu lagom till sommarjobbspengarna trillar in på kontot.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Vad kul att någon gillade detta inlägg! Jag vet precis vad du menar, jag håller själv inte någon tydlig linje utan byter lite fram och tillbaka men behåller alla kläder så min garderob tillåter detta. Jag passar tyvärr inte i vintage, är allt för lång för det mesta men jag försöker köpa vad jag kan. Annars gör jag bara som i inlägget ovan, jag försöker att endast köpa plagg jag vill bära tills de är utslitna. antar att det är därför jag ännu har plagg från högstadiet ;)

      Delete
  3. This is a lovely post and a great blog ,maybe we could follow each other?

    ReplyDelete

Follow this blog with bloglovin

Follow on Bloglovin